Jó Nikolett – interjú - My k-blog

2017. május 2., kedd

Jó Nikolett – interjú


Csapatunkban újabb ötlet vetődött fel, amely által közelebb kerülhettek a magyar K-pop fandomot meghatározó személyekkel, hisz ki ne olvasna szívesen egy interjút kedvenc írójával, oldalvezetőjével, videósával, stb.?
Ez úttal egy írót, csoport- és oldalvezetőt - Jó Nikolettet (Makkné*) faggatunk, akinek a nevét gyakran láthatjátok a csoportokban. Fogadjátok sok szeretettel a vele készült interjúnk!


1. Először is szeretnénk megköszönni, hogy elfogadtad a felkérésünk! Nem ismeretlen a neved, hisz több csoportot is vezetsz, és íróként is aktív vagy, de ha esetleg valaki még sem ismerne, bemutatnád magad pár sorban?
 Igen, persze.
Sziasztok! 
Jó Nikolett vagyok, 2011 óta KPOP-os. Sokan ismerhetnek a Hungarian KPOP Fanfics csoport adminjaként, illetve a Hungarian Khiphop and R&B Fandom csoport adminjaként is. Ezek mellett én vezetem az AOMG MyMusicTastes kampányát is.  

2. Mikor, és miért kezdtél el írni? Milyen hatással van rád az írás?
 Valójában az írás már bőven a KPOP rajongásom előtt érdekelt. Kisiskolásként írtam egy nagyon kezdetleges kis történetet, persze tele helyesírási hibával, de akkor nagyon büszke voltam rá. Aztán a One Directionös korszakomban belefogtam egy novellába, amit hamar fel is adtam. A KPOPba lépésemkor nagyon népszerűek voltak a fanfictionök, ekkor kezdtem el olvasgatni, majd a sokadik történet után elég erősnek éreztem magamat, hogy belekezdjek egy saját kis sztoriba. 
 Hát a B.A.P.-re esett a választásom, mint főszereplő csapat. Sajnos mai szemmel nagyon gyenge történet, de valahol el kellett kezdenem. 
 Legnépszerűbb írásom a My Mysterious Bulletproof, melyet a BTS tagjaival írtam, és amit akkor kezdtem el írni, amikor a fiúk még közel sem voltak ennyire népszerűek. Sokan az irományom miatt kedvelték meg a csapatot. Imádtam írni azt a történetet. 
 Sajnos az egyetem és egyéb okok miatt írói válságban szenvedek egy jó ideje. Belekezdtem tavaly több irományba is, de nem igazán tudtam őket befejezni az idő szűkében. 

3. A legtöbb író nem szívesen tekint vissza az első történeteire. Mit gondolsz, mennyit és miben fejlődtél mióta elkezdtél írni?

 Ugye már említettem, hogy a legelső fanfictionömre nagyon nem vagyok büszke, de azt elárulhatom, hogy egy-két korai One Shotomat szeretek visszaolvasni. Néha el is csodálkozom, hogy egész jó író voltam 14-15 évesen. Persze mindig találok hibákat, meg sok történeten változatnék itt-ott, de összességében nem bánom, hogy nem töröltem ki a régi fanfictionjeimet.

4. Aki ismeri az írásaidat, azok tudják, hogy a legtöbb BTS és EXO, de találunk a blogjaidon másokat is, mint például Block B, Teen Top, vagy TOPP DOGG. Van kedvenc idolod, akivel szívesen írsz?

 Igen, természetesen! BTS-el mindig is könnyen, gördülékenyen írtam, ahogy a ToppDoggal és a Block B-vel is, hiszen ők igazi rosszfiúk, én pedig imádom ezt az imázst. A legtöbb történetem esetében bajkeverők a főszereplők, ezek a csapatok pedig tökéletesen beleillenek a profilba. 
 Egyébként, ha említenem kellene idolt… Talán J-Hope, Suga, Kidoh és mostanában rengeteg történet kavarog a fejemben Deannel és Simon Dominickel (amiket sajnos nincs időm most „papírra” vetni, de remélem egyszer mostanában, talán összejön…)  

5. Egyszerre több történeted is fut, és több OS-t is olvashattunk már tőled. Van már befejezett történeted is. Melyik áll hozzád a legközelebb?

 Még mindig a My Mysterious Bulletproof, illetve szegény kis horror fanfictionöm a Topp Doggal (48Hrs: The Bloody Playground), amit még mindig nem fejeztem be. Hozzáteszem, az egész történet már 3 éve az agyamban elraktározódott a befejezéssel együtt, és csak egy lelkes olvasómnak árultam el a végletet! Azt hiszem, ideje lenne már befejeznem, ugyanis még mindig úgy gondolom, hogy sikerült kitalálnom egy elég ütős plot twistet. 

6. Elengedhetetlen megemlíteni, hogy nem csak történeteket írsz, de csoportot is vezetsz a fanfictionökkel kapcsolatban. Mikor kezdted el vezetni ezt a csoportod?

 Sajnos erre pontos évet nem tudok adni. Régebben több ismerősöm is admin volt, így kerültem én is az adminok közé, majd ők szépen lassan eltűntek. Ketten vezettük végül egészen sokáig, végül az admin társammal közös megegyezés alapján átvettem teljesen a vezetést, ugyanis ő admin a yaoi fanfiction csoportban is, és ott több a dolga. 

7. Mi a legjobb, és mi a legrosszabb élményed a csoport vezetésével kapcsolatban? Mennyire nehéz adminisztrátornak lenni?
 Sok csoport adminisztrátoraként dolgoztam már, így azt hittem ez sem lesz nehezebb. Itt viszont sokkal több követelmény van, mint bármelyik másik csoportban, szóval napi szinten át kell tekintenem a csoportban levő posztokat, hogy az megfelelően lett megosztva. 
 Emellett a reklámokat is ki kell szűrni és napi szinten vissza kell utasítanom egy tucat kamu és külföldi profilt is. 
 Egyszóval napi rutinként átpörgetem a csoportot, de sokszor az olvasók megsegítenek azzal, hogy ha észlelnek valami nem odavalót, akkor azt jelentik nekem. 

8. Ha másért nem is, de adminisztrátorként biztos beleolvastál már jó pár ficibe. Mit gondolsz a mai írókról, történetekről? Esetleg van kedvenc íród?
 Őszintén bevallom, nem nagyon olvasok már fanfictionöket. Sőt, egyáltalán nem. Ennek nincs más oka, csak az, hogy nem kötnek le már a történetek. Igazából régen sem olvastam olyan hű de sok ficit, csak azokat, amiket a barátnőim írtak. 
 Viszont tavaly pár fanfiction megragadta a tekintetemet, de csak azért, mert már a poszt is tele volt helyesírási hibával, nem is beszélve a fanfictionről. Lehet elég érdekes, de én ezeket félre szoktam tenni, hogy boldogtalan napjaimon elővegyem és jókat viduljak rajtuk. 
 Nem csak a hetero fanfictionök hanyatlanak, de a fanfictionök minősége is. Hiányolom a régi fanfiction írókat, sajnos rengetegen elvesztek az éterbe.
 Keő Vanda a kedvenc íróm. A Sex Without Limits a 2PM-el... Többet nem is említek meg róla, csak annyit, hogy olvassátok, mert a rabjaivá váltok! Vanda barátnőmnek meg ezúton is köszönöm még egyszer. Csak fejezd már be szívem!

9. Nem is olyan rég új csoportba kezdtél, ami hip-hop és R&B előadókkal, csapatokkal foglalkozik. Mi volt a mozgatórugó a csoport megalkotásakor?

 Tavaly nyáron pörgettem a KPOPos csoportokat és egy-egy bejegyzés kommentjeiben észrevettem, hogy azért jó páran konyítanak a műfaj felé. Mivel két barátnőmön (és egyben lakótársaim is), nem ismertem más Khiphopost Magyarországon. Én már jó ideje hódolója vagyok a műfajoknak. Így szeptemberben megalapítottam a csoportot és elindult a lavina.

10. Mit jelent számodra ez a csoport? Milyen terveid vannak vele kapcsolatban?
 Most lehet, hogy kicsit érzelmes leszek, ugyanis ez a csoport rengeteget jelent számomra. Egyrészt sosem gondoltam volna, hogy lesz ennyi ember valaha is tagja a csoportomnak, és hogy ennyi fantasztikus kis szívet ismerhetek majd meg! 
 Minden porcikámmal azon vagyok, hogy kihozzam magamból és a csoportból is a maximumot és ennek egészen egyszerű a magyarázata. Ha egy tag látja, hogy az admin kedves, érdeklődő, hogy aktív, hogy játékokkal és kérdésekkel igyekszik feldobni a hangulatot a csoportban, kedve támad figyelni azt. Jó hangulatot szeretnék teremteni, ezáltal a rajongók sokkal több időt töltenek a csoportban, egyre több linkre kattintanak rá, egyre több cikket olvasnak és kezdik felfedezni a műfajt. 
 Admin társammal azon vagyunk, hogy minél színesebb körben megismertessük a műfajokat a rajongókkal, ezért csináljuk a Member Mondayt, amikor egy adott crew, label, vagyis cég tagjait (rapperek, énekesek, producerek stb) alap adatait, életét, munkásságát megosszuk a rajongókkal.
 Folyamatban van a Show Me The Money magyarra fordítása is, mely ismételten rengeteg előadót ismertet meg, és annak is esélyt adunk, akik nem rendelkeznek angol tudással. 
 Legújabb tervünk az album review, amikor kiválasztunk egy új albumot egy előadótól, és elmondjuk, hogy melyik szám tetszett róla a legjobban, miért az, milyen a többi zene rajta. Természetesen a rajongóktól is megkérdezzük, hogy nekik van-e esetleg kedvence. 
 A mi célunk, hogy mozgalmassá tegyük a csoportot, hogy ne csak mi beszéljünk, hanem a rajongók is. Számunkra a visszajelzéseik rengeteget jelentenek. Ők nem csak csoporttagok. Ők már barátok is.
 Nincs is jobb érzés, mikor felmegyek Facebookra és látom, hogy valaki posztolt, hogy valaki kommentált, vagy akár csak likeolt egy posztot. Sokszor menedéket jelent egy nehéz nap után a csoport. Csak belépek, feldobok egy vicces képet, vagy egy hírt, vagy egy videót és várom a reakciókat, amik mindig felvidítanak. 
 Szinte függője vagyok a csoportnak, olyan, mint egy rossz drog :D És az, hogy egyre növekszünk, azt jelenti, hogy valamit ezek szerint jól csinálunk. Vagyis remélem. Eddig csak pozitív visszajelzést kaptunk. 

11. Milyen élményekkel gazdagodtál a csoport megléte óta?
 Kint lehettem a Koreai Kulturális Fesztiválon a műfajt képviselve! Nyereményjátékokkal vártuk a rajongókat. Nagyon jó érzés volt, hogy sokan felismertek minket és odajöttek hozzánk játszani. Jó páran nagyon ügyesen is teljesítettek!
 Illetve nemrég volt Jay Park születésnapja és egy AOMG-s Instagram oldal adminja felkeresett, hogy részt vennék-e a projectben. Természetesen igent mondtam és azonnal szét is kürtöltem a csoportban, hogy 3 napjuk van beküldeni képeket. Nem is kell mondanom, a magyaroktól érkezett be a legtöbb fotó! Az admin csak le volt döbbenve, hogy mennyien vagyunk.
 Egyébként nekem a csoport egésze a legnagyobb élmény. Minden nap szerzek újabb élményeket a csoportban. 

12. A csoport után rajongói oldalt is nyitottál ebben a témában! Érdekelne, hogy mennyire találod befogadónak a magyar fandomot! Milyen visszajelzéseket szoktál kapni?
 Egészen nyitottak a műfajok iránt. Főleg mert a KPOP, Khiphop és R&B karöltve jár egymással. Sok az átjárás a műfajok között. Például ott van Zico, aki a frontembere a Block B-nek, de egyben underground előadó is, sőt, a Fanxy Child tagja. Vagy például ott van GG Tiffany. Ő KPOP előadó, de van közös száma Simon Dominicel, aki már KHH rapper. Így sok kpop rajongó akarva, akaratlanul is megismerkedik némelyik KHH és R&B előadóval. A rap pedig a legtöbb KPOP számban előfordul, sőt, jelenleg a BTS, Monsta X láz miatt a legnépszerűbb műfaj a hiphop, igaz, kicsit különbözik attól a hiphoptól, amit egy Show Me The Money alatt hallasz. 
 Szóval ennek köszönhetően nagyon nyitottak a KPOP rajongók. Egyelőre viszont inkább a Khiphop és R&B előadók népszerűbb labeljeivel ismerkednek, mint mondjuk az AOMG-vel. Jó páran, akik már egy ideje a csoportban vannak, már belelendültek a keresgélésbe, és egyre jobban leásnak a KHH mély bugyraiba, ahol az igazi underground szól és sok a névtelen előadó. 
 Összességében elégedett vagyok ezzel a fejlődéssel. Nem is szabad rögtön belevetni magunkat a tenger mélyébe, jó is, ha először az alapokkal ismerkednek. 

13. Nem csak a csoportot, és a hozzá tartozó vezeted, de az AOMG MyMusicTaste kampányát is. Kommentálnád nekünk pár sorban annak, aki még nem hallott, hogy mi is ez valójában?

 Ugyebár Márciusban nagy felhajtást okozott számunkra a MyMusicTaste, hisz általuk sikerült eljuttatni Magyarországra a Block B-t! A MyMusicTaste egy oldal, mellyel megvalósíthatod az álom koncertedet, vagyis elhozhatod általa országodba a számodra kedves csapatodat. 
 Ez viszont rengeteg energia befektetést igényel, hisz azzal nem mész semmire, ha egyedül nekiállsz csinálni a napi küldetéseket, melyek után pontokat kapsz. Összességében 50 ezer Makepointot kell összegyűjteni ahhoz, hogy megfontolásra kerüljön egy csapat elvitele az országodba. A napi küldetések hajnali kettőkor frissülnek nyári időszámítás szerint. A napi küldetés lehet akár megosztás (twitteren, facebookon), zeneválasztás, helyszínválasztás, nap és időpont kijelölés. 
 Hosszas egyeztetések után a Seoul Mates beleegyezése által elkezdhettem az AOMG kampány hirdetését csoportokban. Minden nap meg kell osztanom a napi küldetésnek megfelelően. 
 És miért pont az AOMG? 
 Egy hónapon keresztül minden nap tettem fel a csoportomban kérdéseket. Pl.: „Melyik a kedvenc számod?” vagy „Ki a kedvenc előadód?”
 Mindezek által az AOMG lett a legnépszerűbb label Magyarországon, így nem is volt kérdés, hogy az ő kampányukba vágunk bele. És egyben az én legnagyobb álmom is valóra válhatna, ha az AOMG eljutna kis országunkba.

14. Esetleg van valami, amire felhívnád a figyelmet a kampánnyal kapcsolatban?  
 Igen. Kérek mindenkit, aki olvassa, tartsunk össze és nyomjatok egy MAKE-t az AOMG kampányhoz. (http://mmt.fans/T5sy) Sok-sok emberre lesz még szükségünk ahhoz, hogy eljussunk a célig, de hiszem, hogy el fogjuk tudni érni. 
 A Daily Missionben is vegyetek részt :)

15. Mennyire nehéz mindezt egyeztetni a mindennapi életeddel?
 Kezdem megszokni. Most már nem kelek fel a kampány miatt minden nap hajnali 2-kor, inkább reggel posztolom ki a csoportokban. De összesen mindez 3 percet vesz el az életemből. 
 A csoport kezelése pedig egészen egyszerű, bár a Member Mondayt nem mindig sikerül megírnom hétfőn. 

16. Végül - Milyen terveid vannak a jövőre nézve a tevékenységeid kapcsán?

 Rengeteg és rengeteg tervem van! Az egyik titkos, de hamarosan arról is hallani fogtok. 
Aztán ott vannak a Birthday Projectek. Ezekben szeretnénk mostantól aktívan részt venni, sőt, mivel úgy fest sikerült megszereznem az AOMG épületének címét, így hamarosan mi is küldhetünk ajándékcsomagot a srácoknak. 
 Nemrég indítottunk egy Tumblr oldalt, ahova Khiphop és R&B előadókkal írunk scenariokat. Ezt szeretném fellendíteni hamarosan és napi szinten posztolni. Ez azért is jó, mert fellendíti kicsit a fantáziámat és a fanfiction írással ellenben ezek csak kevés időt igényelnek, így tudom egyeztetni az életemmel.
 A koncerttel kapcsolatban meg annyit, ha egyszer sikerül elhoznunk az AOMG-t … Nekem már vannak terveim a koncertes fan projectekkel kapcsolatban. Ez is szintén titok. 
 A csoportba is szeretnék majd játékokat rendezni hamarosan, sőt, még a fantalálkozó szervezése is felmerült bennem, de ez még a jövő zenéje. 
 A fanfiction írást illetően meg tele vagyok ötlet foszlányokkal, némelyik le is van írva itt-ott. 
 Szeretném, ha egyszer sikerülne egy új rajongói kört kialakítanom, illetve szeretném, ha népszerűbbé válna azok a fanfictionök, melyek nem idolokról, hanem Khiphop vagy R&B előadókról szól. A jövőben inkább velük szeretnék írni. 
 A nagyon távoli jövőt tekintve, én már jó ideje elképzeltem, hogy az 50-es éveimben majd nyugodtan leülök és megírok végre egy novellát, amit majd kiadatok. Leginkább horror vagy thriller témájút. Bár ki tudja, hogy addig mit hoz a sors, ezek csak elképzelések. 

Köszönöm, hogy írtatok nekem, nem számítottam rá, hogy interjút készítenek majd velem. Egy élmény volt megosztani veletek mindezt! 


Nagyon szépen köszönjük az interjú lehetőségét, és további sok sikert kívánunk az írás, és a csoportok,  oldalak vezetése terén! ^^


Elérhetőségek:


Oldalak:

→ Facebook
→ Instagram
→ Good4Seoul Youtube csatorna
→ Hungarian KPOP Fanfics
→ Hungarian KHipHop and R&B Fandom (csoport)
→ Hungarian KHipHop and R&B Fandom oldal
→ MyMusicTaste AOMG kampány
→ Hungarian KHH and R&B scenario

Blogok:

→ My Mysterious Bulletproof
→ 48hrs: The Bloody Playground
→ One Endless Mind in the Ocean (one shot oldal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése