Hangeng pere az SM Entertainment ellen (2009.12.21) - My k-blog

2017. február 7., kedd

Hangeng pere az SM Entertainment ellen (2009.12.21)


2009. december 21-én Han Geng beperelte korábbi kiadóját, az SM Entertainment-et. Másnap, december 22-én Han Geng ügyvédje nyilvánosság elé tárta a per okait: a 13 éves szerződés igazságtalanul hosszú, nem megfelelően osztották szét a bevételt, nem igényelhette szerződésének átírását, sok olyan dolgot kellett megtennie, mely benne sem volt a szerződésben; ha megszegett valamit, ha nem volt ott, esetleg elkésett egy eseményről az azt jelentette, hogy igazságtalanul kapott a bevételből. Ezekkel együtt az is kiderült, hogy az SM nem adott neki egy nap szabadságot két év után, mikor kiderült, hogy gyomorhurutja volt.

Han Geng akkori menedzsere, Sun Le is benyújtott egy nyilatkozatot a koreai ügyészségnek az SME erőszakoskodása miatt Han Geng igaza ellen. Ez a nyilatkozat az interneten került nyilvánosságra. Habár voltak olyan állítások is, melyeket rajongók kreáltak, később ezeket is jogosnak találták. Sun Le nyilatkozata rámutatott arra, hogy Han Geng -nek maszkot kellett viselnie az SM-nél, míg azok a vízumot el nem intézték, ezzel az SM nyíltan diszkriminálta Han Geng-et és családját, majd ezután az SME elutasította azt, hogy meghallgassa Han Geng javaslatait és leállíttatta Han éppen akkor futó szólótevékenységeit,(beleértve Ariel Lin Fireflies című klipjét is, melyben később két másik Super Junior tag kapott szerepet), illetve az SM kezelte Han Geng lehetséges jövedelmeit is.

2010. december 21-én a Szöuli Bíróság Han javára döntött. Habár az SM képviselője azt mondta, fellebbezésért fognak folyamodni, hogy megváltoztassák a határozatot. 2011. szeptember 25-én a bíróság bejelentette, hogy kaptak egy kérelmet Han Geng ügyvédjétől, melyben visszavonták követeléseiket az SM-mel szemben.

2011. szeptember 27-én Han Geng és az SME hivatalos keretek között találkoztak, hogy lezárhassák ezt az ügyet.

Han nem fogja folytatnia szerződésében foglaltakat az SM-nél, és többé nem áll kötelező kapcsolatban a kiadóval, mint ahogy ezt a Yue Hua Entertainment, Han Geng kiadója megerősítette.

2013. októberében szerepelt egy kínai zenei műsorban, ahol felfedte miért is hagyta ott a kiadót és a csapatot:

Felfedte debütálásának indokát is: „A legfontosabb az volt számomra, hogy pénzt keressek, így a szüleim kényelmesebben élhetnek, és ez egy remek motiváció volt.”

De felsorolt néhány problémát is:
„Nem állhattam színpadra, habár már debütáltunk. Én voltam az első külföldi híresség, aki debütált Koreában, így a törvények nem voltak megfelelőek. Nem szerepeltem reklámokban, valamint az időbeosztásunk számos eseményén sem vehettem részt. Úgy éreztem, minden reményem elfogyott. Sírtam a Twins előadásánál a Super Junior tagokkal. Első évben 4,000 yüant (~650 amerikai dollár) kaptam fizetésként.
Úgy gyűjtöttem a pénzt, mintha élet-halál kérdése lenne, mert amikor láttam anyukámat szenvedni, belefájdult a szívem. Habár 2005-ben debütáltam, újra rookie lettem 2008-ban, mikor a Super Junior-M debütált Kínában. Kellemesen éreztem magam Kínában, habár fáradt is voltam amiatt, hogy a koreai tagok, akikkel szerepelek, nem beszélnek kínaiul. Megfájdult tőlük a fejem.”

Majd folytatta: „Színész akartam lenni, de nem adtak semmilyen szerepet, míg a többi tagnak igen. Nem szerepeltem egy reklámban sem. Azok az elégedetlenségek addig gyűltek, mígnem bomba nem lett belőlük. Fogtam az összes számlakivonatomat, kórházi leletemet és a többit, majd elmentem egy ügyvédi irodába, hogy titokban előkészítsünk egy pert az ügynökség ellen. Így a kiadó nem gyanított semmit, e-mailben kommunikáltam a manageremmel, titokban jártam az ügyvédi irodába mikor volt két szabad órám miután végeztünk a szerepléssel, és akkor ez hihetetlennek tűnk számomra.”

Eközben a netizenek ilyeneket írtak: „Ez mind a pénz miatt volt. Azért csinálta, mert kellett neki a pénz. Azért kellett ezt tennie, mert az SM-től nem azt kapta, amit megérdemelt. Ez volt a H.O.T perében is?” , „Első külföldi híresség? Ez nem igaz?”, és „4,000 yüan, amiért ilyen nehézségeken ment át debütjéig és utána, ezért nagyjából 700,000 won körül kellett volna kapnia. Keményen dolgozott, hogy egy kiadónál kétszer is rookie legyen. Ezek olyasmi dolgok, mint amik miatt a TVXQ feloszlott.”


A 2010. június 22-ei sajtótájékoztatón Hankyung kijelentette, hogy az a célja, hogy szólóelőadó legyen és elhagyja a Super Junior-t. Bemutatott egy posztert a pár héttel korábbi szólókoncertjéről Kínában és elmondta, hogy a kiadó nagy sztárjai – köztük Jackie Chan – támogatják őt.

Elmondta azt is, hogy tartja a kapcsolatot korábbi bandatársaival, és reméli, hogy ők is támogatni fogják a szólókarrierjét. Sajnos az ügyvédje is benyújtott egy nyilatkozatot arról, hogy áll az a per, ami korlátlan idejű, hisz a koreai ügy még mindig tart.
Végül úgy tűnt, Hankyung nem tér vissza a Super Junior-ba vagy az SM-hez. Ez nem meglepetés, hanem szégyen volt, hogy idáig kellett eljutniuk.  Az SME állítása szerint sok időt fordítottak Hankyungra, hisz hatalmas sztár volt Kínában és a Super Junior-M is miatta lett elismert. Emiatt rengeteg pénzt buktak, mert nem engedték szegény srácot pihenni.

Hankyung ügyvédjének nyilatkozata:
Ezelőtt esélyem sem volt nyilvánosan beszélni az ügyről, bár mindenki tudja, hogy a késő igazság nem igazság. Kína törvényei szerint ez első vagy másodrendű lenne, különleges időpontban. Habár Koreában nincs ilyen törvény, az ügyet mégis ide-oda tologatták. Írott törvény hiányában valami olyasmit kellene követni, mint a Stare Decisis, ami egy alapelv, melyet a bíró köteles tiszteletben tartani az eset fontosságának megállapításakor.  Mi két ügyet indítottunk; megsemmisíteni a szerződést és felfüggeszteni annak érvényességét. Az előző eset szerint a DBSK indítványozott egy procedúrát 2009-ben, mellyel a bíróság egyetértett,  mi 2009. december 21-én, 3 hónappal a DBSK pere után nyújtottuk be saját perünket. Mostanáig 6 hónap telt el. Látva ezt a helyzetet Koreában, rájöttem, hogy legyen az törvény vagy az aktuális per, képtelenek arra, hogy betartsák a megadott határidőt.

Habár a koreai ügynökség alkalmazott, mint ügyvéd, nem azt az utat járom, mint ők. Először is, a bíróságon zavaros bizonyítékokkal álltak elő, arra késztetve ezzel a bírót, hogy nézze át az ügyet. A tárgyalás alatt növelték ügyvédeik számát, hogy újra átnézzék az ügyet. Sőt, mi több, a vezető bírók hirtelen mind eltűntek, ezért új bírok kellettek a tárgyalásra a per egész idejére. Ezt látva, a koreai kollégák javaslatára, közösen, megfelelő döntést kellett hoznunk megfelelő időben. Amikor a remélt igazság sehol sincs, össze kell szednünk bátorságunkat és igazságos döntést kell hoznunk.

Bármi is történjen mostantól a jövőben, a korábbi koreai kiadó nem tehet ellene semmit. Az eset meghallgatásánál csak egy dolog kerülhet a szemünk elé: a szerződés és semmi más. Ezelőtt számos ehhez hasonló per volt Koreában. Sok előadó nyújtott be ugyanilyen pert ugyanahhoz a kiadóhoz; ezzel is látva, hogy a szerződés érvénytelen. Ha a törvény igazságos lenne, az ugyanolyan ítéleteket eredményezne.  Csak hogy ezt az ügyet látva, nem értem miért nem lehet ugyanolyan ítélet, mikor a per ugyanaz.

Az én részemről minden jót kívánok neki. Ez alatt a 6 hónap alatt azt éreztem, hogy ő egy nagyon jó ember.

A tagok közül ketten is írtak neki kiválása után egy levelet, melyet közösségi oldalukon jelentettek meg.

Kyuhyun:

"Kedves:
Az én egyetlen kínai Hankyung hyung-om… Hankyung hyung, én vagyok az, a te GameKyu-d, a DraKyu-d, KyungMon-od és a te 13 (kis 13-as)-od, és mostanában lett két új becenevem is, tehát hívhatsz SlideKyu-nak és DanceKyu-nak is. Hogy vagy, hyung? Eszel rendesen? Vékonyabbnak tűnsz, mint mikor utoljára láttalak. Nyilvánvalóan azért, mert velünk voltál majdnem 5 évig és majdnem 10 évig a másik 11 hyunggal gyakornoki időd óta, így úgy gondolom, hogy meg kellett szoknod a koreai ételeket, de hirtelen visszamentél Kínába, és igen, itt minden más, mégha csak egy kicsit is. Hyung, láttad már a Bonamanánkat? Most nagyon sikeres, van 2 első helyünk a MusicBank-ból, olyan nagy sikereink vannak, mint amilyenek a U-val, a Don’t Don-nal és a Sorry Sorry-val is voltak, ugye? Nekem, ezeknek a daloknak más jelentése van. Elsősorban, a U a legfontosabb és legjelentősebb számomra, mert ez volt a debütáló dalom egy elképesztő koreai banda, a Super Junior tagjaként.

Amikor a ComeBack stage-n adtuk elő a U-t, mindenki, különösen Teukie hyung mondta, hogy ne izguljak, ne legyek ideges, mert isteni hangom van, de én még nem voltam ilyen helyzetben, és egyetlen mondat volt, amitől megkönnyebbültem és ez nem mástól származott, mint tőled Hankyung hyung. Még mindig emlékszem rá és soha nem fogom elfelejteni, habár már lassan 4 éve volt; te emlékszel még rá, mit mondtál nekem akkor, hyung? Mindig, minden koncert előtt: „Ne aggódj túl sokat, Kyu, ne légy ideges, Kyu, tudom, hogy minden hiba nélkül meg tudod csinálni. Teljesen átérzem, hoyg hogyan érzel, mint mikor először voltunk itt 11-en és igen, ebből a szempontból te jobb helyzetben vagy nálam, mert te is koreai vagy mint ők, nem úgy, ahogy én, ezért légy magabiztos, Cho Kyuhyun, hajrá!”, ez a hosszú mondat jár a fejemben, sokkal magabiztosabbá tesz, több erőt ad,nagyon nagyon köszönöm neked, hyung.

Azután a 2jib-ünk (2. albumunk), újra sikereket értünk el a Don’t Don-nal, de hogy őszinte legyek, nem akarok erről beszélni, mert nagyon fáj, mikor erre a helyzetre gondolok, ugyan utálom azt az időt, de akkor ugyanúgy szerettem, mint az összes többit. Emlékszem, ez volt életem legnehezebb időszaka. Majdnem feladtam mindent, majdnem mindent letettem és elmentem, de minden megváltozott, mert a 12 hyungom, köztük te is, felvidítottatok, újabb reményt adtatok, valamint esélyt, hogy folytassam a harcot, és végül nem csak én egyedül, hanem mi mindannyian megcsináltuk. Megcsináltuk a Super Junior Don’t Don comeback-et és igen, világosszőkék voltunk Sungminnal együtt.
 Én, Kyuhyun, nagyon köszönöm nektek, tizenkettőtöknek, hogy eldöntöttétek azt, hogy nem hagytok el, vártok rám, mindegy hogy meddig és nagyon büszke vagyok magamra, hogy meg tudtam csinálni a Super Junior fellépését, ami 13 srác koncertje volt, mégha én csak kevesebb, mint 1 percig látszottam is, de ez volt az, amit Super Junior koncertnek hívtunk. Később a 3jib-ünkön, a Sorry Sorry-n még több slágert csináltunk, rengeteg rekordot döntöttünk meg és sok díjat zsebeltünk be vele. Beismerem, egy kicsit csalódott voltam, mert csak 12-en voltunk, hiszen Kibum hyung inkább színészi karrierjére koncentrált, nem tudtuk megállítani vagy helyette dönteni. Te is tudod, nem kellemes 12 fejet, 12 pár cipőt, 12 fellépő ruhát látni és úgy éreztem, hogy elfelejtettek, mert az én számom mindig a 13 volt. Mielőtt színpadra léptünk, Teukie hyung mindig megszámolt, hogy biztos legyen abban, hogy senki nem hiányzik, és így kezdett kiáltani, hogy „1”, majd saját magára mutatott, ezután Heechul hyungra, miközben azt kiáltotta „2” és ez így ment, míg hozzám nem ért, és azt nem kiáltotta, hogy „12” és nem „13.”  De volt valaki, aki segített nekem egy mondattal: „Kyu, nem érdekes hol, nem érdekes mikor, a Super Junior mindig 13 tagú lesz”, és igen, emiatt a mondat miatt azt gondoltam, hogy Kibum hyung mindig ott van a színpadon, velünk táncol és énekel.  Nem csodálkozol, hogy ki mondta ezt; újra, az egyetlen, aki nagyon hiányzik és Hankyung-nak hívják. Sőt, mi több, Hankyung, Siwon, Donghae, Ryeowook és én egy másik alcsapatba lettünk beosztva Henry-vel és ZhouMi-val, ez volt a Super Junior-M Hankyung vezetésével.

Mint ahogy a Super Juniorban, Teukie hyung, a leader mindig ezt kiáltotta, „mi vagyunk a Super Junior (우리는 슈퍼주니어-예요 ~~), a Super Junior- M-ben is ugyanígy van, te, a leader így mutattál be minket: „Hello mindenki, mi vagyunk a Super Junior-M~~ ( 家好,我们是 Super Junior – M~~), nagyon hiányzik nekem ez a kiáltás. Nos, tudtad, hogy egy voltál a banda vezértáncosai közül? Tudod, mi történt, miután elmentél? Én helyettesítelek a táncbetéteknél, ez nekem nagyon nehéz, mindig, mikor próbálunk, megsérülök. Nagyon kellemetlen, amikor a táncos részeket nézem. Hiányoznak a táncmozdulataid, az MJ tribütjeid, de ami nagyon hiányzik, az a helytelen kiejtésed, mikor koreaiul beszélsz.

Nem tudok többet írni, a kezem remeg, a betűim egyre rondábbak és rondábbak, remélem megérted, és nem fogsz csodálkozni azon, miért tűnik úgy ez a levél, mintha vízcseppes lenne, azok az én könnyeim, mert sírok, miközben ezt írom, minden pillanat úgy játszódik le előttem, mintha valóság lenne. Oké, ezzel befejezem, de még egy mondatot le kell írnom, mielőtt elbúcsúzom tőled. Hankyung hyung, gondolj ránk, és emlékezz arra, hogy Leeteuk-tól Kyuhyun-ig mind testvérek vagyunk, mióta a Super Junior tagjainak hívhatjuk magunkat, csak egy szó, a Super Junior elég ahhoz, hogy bemutassuk magunkat, te örökké a Super Junior része leszel, és nem leszel elfelejtve a Super Junior tagok által, nem érdekes, hogy döntöttél, nem érdekes, mit fogsz csinálni, mindig támogatni fogunk a 12-őnk szívének szeretetével.
Érzem, hogy mindig mellettem vagy, habár távol vagyunk egymástól, csak mert a „SUPER JUNIOR mindig EGY”. Sok szerencsét, és vigyázz magadra!
A te szerető Evil Maknae Kyu-d!"


Heechul:

„Ott van egy barátom.
A barát koreaija nem a legjobb, de tökéletes kínaiban. Ez a barát jól énekel, és nagyon jól táncol. Én a macskákat szeretem, ő a kutyákat. Én mindig aggódom, de a barát mindig mosolyog.
De… most már azok az idők elmúltak. Soha nem csináltam semmi jót vele… Ezt sajnálom. Amikor mellettem volt, nem csináltam kedves dolgokat neki..
De nem sajnálom magamat.. Azt hiszem, iszok, és emiatt sírok. Különleges és ijesztő dolog, amikor valaki van mögötted. Miközben felnőttem, nem vettem ezt észre.
De… rengeteg levél van itt.. most már tudom.
Wow. kkk
Ezek az okok arra, hogy most már ki tudom mondani azt, hogy hiányzik.

A könnyek, mik a szomorú jelenetek forgatásain nem jöttek elő, most fájdalmasan elkezdtek hullni.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése